Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
OBCHODNÍ PODMÍNKY E-shopu platné od 14.06.2025
WWW.ONLNE88.CZ
§ 1
OBECNÁ USTANOVENÍ
- Obchod www.online88.cz funguje za podmínek stanovených v těchto pravidlech.
- Pravidla stanoví podmínky pro uzavírání a ukončování smluv o prodeji výrobků a reklamační řízení, jakož i druhy a rozsah služeb poskytovaných elektronicky obchodem www.online88.cz, pravidla pro poskytování těchto služeb, podmínky pro uzavírání a ukončování smluv o poskytování služeb elektronicky.
- Každý zákazník je povinen od okamžiku, kdy začne využívat elektronické služby obchodu www.online88.cz, dodržovat ustanovení těchto Pravidel.
- V záležitostech, které nejsou upraveny tímto nařízením, se použijí ustanovení:
-
zákon o poskytování elektronických služeb ze dne 18. července 2002,
-
zákon o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014,
-
zákon o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů ze dne 23. září 2016.,
-
zákon o občanském zákoníku ze dne 23. dubna 1964,
-
a další příslušná ustanovení polského práva.
§ 2
DEFINICE OBSAŽENÉ V PRAVIDLECH
- PRAVIDLA - tyto pravidla obchodu.
- OBCHOD - internetový obchod poskytovatele služeb provozovaný na adrese www.online88.cz.
- ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - služba poskytovaná elektronicky poskytovatelem služeb zákazníkovi prostřednictvím obchodu.
- CHAT - formulář dostupný na webové stránce www.online88.cz, který umožňuje zaslat zprávu poskytovateli služeb.
- REGISTRAČNÍ FORMULÁŘ - formulář pro vytvoření účtu je k dispozici na webových stránkách www.online88.cz.
- 6.ÚČET - soubor prostředků v systému ICT poskytovatele služeb, označený individuálním jménem (loginem) a heslem, ve kterém jsou shromažďovány údaje zákazníka, včetně informací o podaných objednávkách.
- OBJEDNACÍ FORMULÁŘ - formulář dostupný na webových stránkách www.online88.cz, který umožňuje zadat objednávku.
- systém hodnocení - elektronická služba, kterou poskytovatel služeb zpřístupňuje zákazníkům a která jim umožňuje zveřejňovat názory na produkty.
- NEWSLETTER - elektronická služba umožňující Zákazníkovi přihlásit se k odběru a dostávat na jím uvedenou e-mailovou adresu zdarma informace od Prodávajícího o Výrobcích dostupných v Obchodě.
- REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ - formulář dostupný na webových stránkách www.online88.cz, který umožňuje podat stížnost na výrobek.
- PRODEJCE, POSKYTOVATEL SLUŽEB - Do cong nghe Cz, místo podnikání a adresa pro doručování: Libušská 139/216 Praha 4, 142 00, adresa elektronické pošty (e-mail): (e-mail: info@online88.cz), telefonní číslo: +420 776 706 789 .
- UŽIVATEL - fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka bez právní subjektivity, které zákon přiznává způsobilost k právním úkonům a která využívá elektronickou službu.
- ZÁKAZNÍK - Zákazník, který chce uzavřít nebo uzavřel Kupní smlouvu s Prodávajícím.
- SPOTŘEBITEL - fyzická osoba, která činí s obchodníkem právní úkon, který přímo nesouvisí s jeho obchodní nebo profesní činností.
- PODNIKATEL - fyzická osoba, právnická osoba a organizační jednotka, která není právnickou osobou, ale které zákon přiznává právní subjektivitu, vykonávající vlastním jménem hospodářskou nebo profesní činnost.
- PRODUKT - movitá věc dostupná v Obchodě nebo věc s digitálními prvky, která je předmětem Kupní smlouvy mezi Zákazníkem a Prodávajícím.
- ZBOŽÍ S DIGITÁLNÍMI PRVKY - zboží, které obsahuje digitální obsah nebo digitální službu nebo je s nimi kombinováno takovým způsobem, že by absence digitálního obsahu nebo digitální služby znemožnila jeho správné fungování.
- DIGITÁLNÍ OBSAH - data vytvořená a dodaná prodávajícím v digitální podobě.
- DIGITÁLNÍ SLUŽBA - služba, která umožňuje zákazníkovi vytvářet, zpracovávat, uchovávat nebo zpřístupňovat digitální data, sdílet digitální data, která byla přenesena nebo vytvořena spotřebitelem nebo jinými uživateli služby, a jiným způsobem komunikovat pomocí digitálních dat.
- PRODEJNÍ SMLOUVA - smlouva o prodeji výrobku uzavřená mezi zákazníkem a prodávajícím prostřednictvím obchodu.
- OBJEDNÁVKA - projev vůle zákazníka, který představuje nabídku na uzavření smlouvy o prodeji výrobku s prodávajícím.
- CENA - hodnota vyjádřená v peněžních jednotkách, kterou je Zákazník povinen zaplatit Prodávajícímu za Produkt.
- DIGITÁLNÍ PROSTŘEDÍ - počítačový hardware, software a síťové připojení, které zákazník používá k přístupu k digitálnímu obsahu nebo digitální službě nebo k jejich používání.
- KOMPATIBILITA - interoperabilita digitálního obsahu, digitální služby nebo zboží či zboží s hardwarem nebo softwarem, který se běžně používá k používání digitálního obsahu nebo digitální služby stejného druhu, aniž by bylo nutné je transformovat.
- FUNKČNOST - schopnost digitálního obsahu, digitální služby nebo zboží plnit své funkce s ohledem na jejich zamýšlené použití.
- INTEGRACE - spojení digitálního obsahu nebo digitální služby s prvky digitálního prostředí zákazníka a jejich integrace do těchto prvků za účelem zajištění souladu se Smlouvou.
- INTEROPERABILITA - schopnost digitálního obsahu, digitální služby nebo zboží spolupracovat s jiným hardwarem nebo softwarem, než který se běžně používá pro přístup k digitálnímu obsahu nebo digitální službě stejného typu.
§ 3
INFORMACE O PRODUKTECH A JEJICH OBJEDNÁVÁNÍ
- Obchod www.online88.cz prodává produkty přes internet.
- Výrobky nabízené v obchodě jsou nové, v souladu se smlouvou a byly legálně uvedeny na polský trh.
- Digitální obsah nebo digitální služby obsažené ve Zboží s digitálními prvky jsou funkční, kompatibilní a interoperabilní s hardwarem splňujícím technické požadavky uvedené v jejich popisu.
- Informace na webových stránkách obchodu nepředstavují nabídku ve smyslu zákona. Zákazník podáním Objednávky činí nabídku na koupi konkrétního Produktu za podmínek uvedených v jeho popisu.
- Cena výrobku uvedená na webových stránkách obchodu je uvedena v českých korunách (CZK) a zahrnuje všechny složky včetně DPH. Cena nezahrnuje náklady na doručení.
- Cena výrobku uvedená na webové stránce obchodu je závazná v okamžiku, kdy zákazník provede objednávku. Tato cena se nemění bez ohledu na případné změny cen v Obchodě, ke kterým může dojít u jednotlivých Produktů po odeslání Objednávky Zákazníkem.
- Prodávající bude zákazníky jasně informovat o jednotkových cenách, jakož i o akcích a sníženích cen výrobků. Kromě informací o slevách Produktu Prodávající uvede nejnižší Cenu Produktu, která byla platná v období 30 dnů před zavedením slevy, a pokud je Produkt nabízen k prodeji po dobu kratší než 30 dnů - Prodávající uvede nejnižší Cenu Produktu, která byla platná v období ode dne zahájení nabízení Produktu k prodeji do dne zavedení slevy.
- Objednávky lze zadávat prostřednictvím webových stránek pomocí objednávkového formuláře (Obchod www.online88.cz) - 24 hodin denně, po celý rok.
- Pro zadání objednávky není zákazník povinen registrovat účet v obchodě.
- Podmínkou zadání Objednávky v Obchodě je, že se Zákazník seznámí s Obchodními podmínkami a při zadání Objednávky je přijme.
- Akční (prodejní) produkty mají omezený počet kusů a objednávky budou vyřizovány v pořadí, v jakém byly přijaty, až do vyčerpání zásob produktu.
- Technické požadavky nezbytné pro používání Digitálního obsahu nebo Digitální služby obsažené ve Zboží s digitálními prvky, jakož i informace o technických prostředcích pro jejich ochranu, jsou uvedeny Prodávajícím v popisu Produktu na webových stránkách Obchodu.
§ 4
UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Pro uzavření kupní smlouvy je nutné, aby zákazník předem učinil objednávku způsobem, který mu prodávající zpřístupní v souladu s § 3 body 8 a 10 pravidel.
- Po odeslání objednávky prodávající neprodleně potvrdí její přijetí.
- Potvrzení o přijetí Objednávky uvedené v bodě 2 tohoto odstavce je pro Zákazníka závazné. Potvrzení přijetí Objednávky se uskuteční zasláním e-mailové zprávy.
- Potvrzení o přijetí objednávky musí obsahovat:
- potvrzení všech podstatných prvků objednávky,
- formulář pro odstoupení od smlouvy,
- tyto pravidla, včetně poučení o právu na odstoupení od smlouvy.
- Jakmile zákazník obdrží e-mailovou zprávu uvedenou v bodě 4 tohoto odstavce, je mezi zákazníkem a prodávajícím uzavřena kupní smlouva.
- Každá kupní smlouva bude potvrzena dokladem o nákupu (účtenkou nebo fakturou), který bude zaslán e-mailem na e-mailovou adresu zákazníka uvedenou v objednávkovém formuláři.
- Zákazník, který je podnikatelem, souhlasí se zasíláním faktur a opravných faktur elektronicky na e-mailovou adresu uvedenou v objednávkovém formuláři.
- Pokud je požadována opravná faktura, počítá se lhůta pro proplacení (14 dní) od okamžiku potvrzení přijetí opravné faktury zákazníkem. Potvrzení provede Objednatel e-mailem.
§ 5
ZPŮSOBY PLATBY
- Prodávající zpřístupní následující způsoby platby:
b) platba prostřednictvím elektronického platebního systému (PayU.pl),
c) platba při dodání, tj. na dobírku.
2 .V případě platby klasickým bankovním převodem je třeba platbu provést na následující číslo bankovního účtu: Česká republika (CZK ); Číslo účtu: 266667777/0300; Název banky ČSOB a.s. Do názvu převodu uveďte " Objednávka č. ..".
3. V případě platby prostřednictvím elektronického platebního systému je zákazník povinen zaplatit před zpracováním objednávky. Elektronický platební systém umožňuje platbu platební kartou nebo rychlým převodem z vybraných polských a zahraničních bank.
4. V případě platby na dobírku je zásilka odeslána po ověření správnosti údajů o adrese. Zákazník je povinen zaplatit za Objednávku a vyzvednout si Produkt od kurýra.
5. Zákazník je povinen uhradit cenu za Kupní smlouvu do 14 kalendářních dnů ode dne jejího uzavření, nestanoví-li Kupní smlouva jinak.
6. Pokud se rozhodnete provést platby popsané v bodech 1.a a 1.b tohoto odstavce, bude výrobek odeslán až po jeho zaplacení.
§ 6
NÁKLADY, TERMÍNY A ZPŮSOBY DODÁNÍ PRODUKTU
- Náklady na dodání Výrobku, které hradí Zákazník, jsou stanoveny v průběhu procesu Objednávky a závisí na volbě způsobu platby a způsobu dodání zakoupeného Výrobku.
- Dodací lhůta Produktu se skládá z doby potřebné k dokončení Produktu a doby potřebné k doručení Produktu dopravcem:
2.1 Doba potřebná k dokončení produktů se pohybuje v rozmezí 1 až 3 pracovních dnů od:
a) připsání finančních prostředků zaplacených na základě kupní smlouvy na účet prodávajícího.
b) nebo pozitivní autorizace transakce elektronickým platebním systémem.
c) nebo přijetí Objednávky k realizaci Prodávajícím v případě volby platby na dobírku.,
2.2 Dodání movitého zboží dopravcem se uskuteční ve lhůtě deklarované dopravcem, tj. od 1 do 6 pracovních dnů od momentu odeslání (dodání se uskuteční pouze v pracovní dny s výjimkou sobot, nedělí a státních svátků).3. Výrobky zakoupené v obchodě jsou odesílány prostřednictvím Czeské pošty, Zásilkovna, nebo kurýrní společnosti.
4. Výrobky zakoupené v obchodě si zákazník může vyzvednout také osobně po předchozím e-mailovém nebo telefonickém kontaktu.
§ 7
REKLAMACE VÝROBKU
I. Reklamace v rámci záruky.
- Na všechny výrobky nabízené v Obchodě se vztahuje záruka výrobce platná na území Polské republiky,
- záruční doba na Výrobky je 12 nebo 24 měsíců a běží od data prodeje Výrobku,
- dokladem opravňujícím k záruční ochraně je záruční list nebo doklad o koupi,
- údaje o ručiteli, údaje o zboží, na které se vztahuje záruka, údaje o době trvání a podmínkách záruky, jakož i o právech zákazníka vyplývajících ze záruky - jsou uvedeny v záručním listu přiloženém k výrobku nebo jsou k dispozici na internetových stránkách obchodu,
- záruka nevylučuje práva Spotřebitele a subjektu uvedeného v § 10 Obchodních podmínek na nesoulad Výrobku s Kupní smlouvou ve smyslu zákona o právech spotřebitelů, která Spotřebiteli a subjektu uvedenému v § 10 náleží ze zákona.
II. Reklamace nesouladu výrobku se smlouvou.
- Základ a rozsah odpovědnosti prodávajícího vůči zákazníkovi, který je spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 obchodních podmínek, za nesoulad výrobku se smlouvou je stanoven zákonem o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014,
- záruční odpovědnost prodávajícího vůči podnikatelům uvedeným v § 9 obchodních podmínek je vyloučena podle čl. 558 odst. 1 občanského zákoníku,
- Prodávající odpovídá Zákazníkovi, který je Spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 Obchodních podmínek, za nesoulad Produktu se smlouvou existující v momentu dodání Produktu a projevený do 2 let od tohoto momentu, pokud není Prodávajícím nebo osobami jednajícími jménem Prodávajícího stanovena delší doba použitelnosti Produktu,
- pokud jde o Zboží s digitálními prvky, Prodávající odpovídá za jakýkoli nesoulad průběžně dodávaného digitálního obsahu nebo digitální služby se smlouvou, který nastal nebo se stal zjevným v době, kdy měly být v souladu se smlouvou dodány. Tato doba nesmí být kratší než dva roky od dodání Zboží s digitálními prvky. Má se za to, že nesoulad Digitálního obsahu nebo Digitální služby se smlouvou nastal v této době, pokud se v této době stane zjevným,
- Oznámení o nesouladu výrobku se smlouvou a podání příslušné reklamace lze učinit e-mailem na adresu: info@online88.cz, písemně na adresu: Do cong nghe Cz - Online 88, Libušská 319/126, Praha 4, 142 00 nebo prostřednictvím reklamačního formuláře na adrese https://www.online88.cz/vi-vn?route=information/contact
- ve výše uvedené písemné nebo elektronické zprávě uvést co nejvíce informací a okolností týkajících se předmětu stížnosti, zejména druh a datum výskytu nesrovnalosti a kontaktní údaje. Poskytnuté informace výrazně usnadní a urychlí vyřízení reklamace prodávajícím,
- pro účely posouzení nesouladu výrobku se smlouvou je spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek povinen zpřístupnit výrobek prodávajícímu a prodávající je povinen jej na své náklady odebrat,
- Prodávající odpoví na žádost zákazníka bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od jejího obdržení,
- v případě stížnosti Zákazníka, který je Spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 Obchodních podmínek, se nevyřízení stížnosti do 14 dnů od jejího podání rovná jejímu přijetí,
- Zákazník, který je spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10, může nejprve požadovat výměnu nebo opravu výrobku u prodávajícího. Snížení ceny a odstoupení od smlouvy může Zákazník požadovat pouze v případech uvedených v zákoně o právech spotřebitelů ze dne 30. května 2014. (mj. pokud je nesoulad zboží s kupní smlouvou podstatný, pokud prodávající odmítl zboží uvést do souladu s kupní smlouvou nebo pokud nesoulad zboží s kupní smlouvou stále trvá, přestože se prodávající již pokusil zboží uvést do souladu s kupní smlouvou).,
- v souvislosti s oprávněnou reklamací Zákazníka, který je Spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 Obchodních podmínek, je Prodávající povinen přiměřeně:
a) uhradit náklady na opravu nebo výměnu a opětovné dodání Výrobku Zákazníkovi,
b) snížit cenu výrobku (snížená cena musí být v poměru ceny zboží v souladu se smlouvou ke zboží, které není v souladu se smlouvou) a vrátit spotřebiteli nebo subjektu uvedenému v § 10 hodnotu snížené ceny nejpozději do 14 dnů ode dne doručení prohlášení o snížení ceny od spotřebitele nebo subjektu uvedeného v § 10,
c) v případě odstoupení od smlouvy Spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 - Prodávající vrátí Spotřebiteli nebo subjektu uvedenému v § 10 cenu výrobku nejpozději do 14 dnů od obdržení vráceného zboží nebo dokladu o jeho vrácení. V případě odstoupení od smlouvy je Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 povinen neprodleně vrátit zboží Prodávajícímu na jeho náklady,
Adresa pro doručování reklamaci
Zboží zasílejte zpět v původním obalu, navíc zabalené v ochranné fólii.
Do cong nghe Cz - Online 88
Libušská 319/126
142 00 Praha 4-Libuš
https://www.online88.cz/vi-vn?route=information/contact,
adresa elektronické pošty info@online88.cz,
mob.+420 776 706 789
§ 8
PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
- S výhradou bodu 10 tohoto odstavce může zákazník, který je spotřebitelem a uzavřel smlouvu na dálku, od ní odstoupit bez udání důvodu příslušným prohlášením do 30 dnů. Zákazník, který je subjektem uvedeným v § 10 těchto obchodních podmínek a který uzavřel smlouvu na dálku, může od ní odstoupit bez uvedení důvodů učiněním příslušného prohlášení do 14 dnů. Pro dodržení této lhůty postačuje zaslání prohlášení o odstoupení od smlouvy, které je k dispozici v obchodě. Obchodník, na kterého se nevztahuje ochrana podle zákona o právech spotřebitelů uvedená v § 10 obchodních podmínek, nemůže od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu.
- V případě odstoupení od smlouvy se kupní smlouva považuje za neuzavřenou a spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek je povinen vrátit výrobek prodávajícímu nebo jej předat osobě pověřené prodávajícím k jeho převzetí neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy od smlouvy odstoupil, ledaže prodávající nabídl, že si výrobek vyzvedne sám. Pro dodržení lhůty postačí zaslat Výrobek zpět před jejím uplynutím.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy by měl být výrobek vrácen na následující adresu: Do cong nghe Cz - Online 88, Libušská 319/126, Praha 4, 142 00.
- Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek odpovídá za snížení hodnoty výrobku, které vzniklo v důsledku užívání výrobku nad rámec toho, co je nezbytné ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti výrobku, ledaže prodávající spotřebitele nebo subjekt uvedený v § 10 neinformoval o způsobu a lhůtě pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy a neposkytl spotřebiteli nebo subjektu vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy. Za účelem zjištění povahy, vlastností a funkčnosti Výrobků by měl Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 Obchodních podmínek s Výrobky pouze manipulovat a prohlížet je stejným způsobem, jakým by to činil v kamenném obchodě.
- S výhradou bodů 6 a 8 tohoto odstavce uhradí prodávající hodnotu výrobku spolu s náklady na jeho dodání stejným způsobem platby jako spotřebitel, pokud se spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 těchto obchodních podmínek výslovně nedohodli na jiném způsobu úhrady, který pro ně nepředstavuje žádné náklady. S výhradou bodu 7 tohoto odstavce se vrácení uskuteční neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne, kdy Prodávající obdržel oznámení o odstoupení od Kupní smlouvy.
- Pokud si Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 Obchodních podmínek zvolí jiný způsob dodání Produktu než nejlevnější běžný způsob dodání nabízený Obchodem, není Prodávající povinen jim uhradit dodatečně vzniklé náklady.
- Pokud Prodávající nenabídl Spotřebiteli nebo subjektu uvedenému v § 10 Obchodních podmínek, že si Výrobek vyzvedne sám, může Prodávající zadržet vrácení platby přijaté od Spotřebitele, dokud neobdrží zboží zpět nebo dokud Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 Obchodních podmínek nepředloží doklad o jeho vrácení, podle toho, která skutečnost nastane dříve.
- Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek, který odstoupí od kupní smlouvy podle bodu 1 tohoto odstavce, nese pouze náklady na vrácení výrobku prodávajícímu.
- Čtrnáctidenní lhůta, ve které může spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek odstoupit od smlouvy, se započítává:
a) u smlouvy, při jejímž plnění Prodávající dodává Výrobek, který je povinen převést do svého vlastnictví - ode dne, kdy Spotřebitel nebo subjekt uvedený v § 10 Obchodních podmínek (nebo jimi určená třetí osoba odlišná od dopravce) převzal Výrobek,
b) u smlouvy, která zahrnuje více výrobků, které jsou dodávány odděleně, po dávkách nebo částech, od převzetí posledního výrobku, dávky nebo její části,
c) u smlouvy spočívající v pravidelném dodávání výrobku po určitou dobu od převzetí prvního výrobku,
d) u ostatních smluv ode dne uzavření smlouvy.
10. Právo na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se v případě kupní smlouvy nevztahuje na spotřebitele nebo subjekt uvedený v § 10 obchodních podmínek:
a) je-li předmětem dodávky neprefabrikované zboží vyrobené podle specifikací spotřebitele nebo podle jeho individuálních potřeb,
b) pokud je předmětem dodávky zboží dodané v uzavřeném obalu, který nelze po otevření vrátit ze zdravotních nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen,
c) pokud je předmětem plnění zboží, které je vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelné od jiného zboží,
d) při poskytování služeb, za které je spotřebitel povinen zaplatit cenu, pokud obchodník poskytl službu v plném rozsahu s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel byl před zahájením plnění informován o tom, že po poskytnutí služby obchodníkem a jejím uznání ztrácí právo na odstoupení od smlouvy,
e) pokud je předmětem plnění zboží podléhající rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou trvanlivosti.
f) o poskytování digitálního obsahu, který není dodáván na hmotném nosiči, za který je Spotřebitel povinen zaplatit, pokud Poskytovatel začal plnění na základě výslovného předchozího souhlasu Spotřebitele, který byl informován, že po splnění ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, a tento souhlas potvrdil.
11. Právo odstoupit od kupní smlouvy má prodávající i zákazník v případě, že druhá smluvní strana nesplní svůj závazek v přesně stanovené lhůtě.
§ 9
USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ (B2B)
- Tento odstavec obsahuje ustanovení, která se vztahují pouze na podnikatele, na které se nevztahuje ochrana podle zákona o právech spotřebitelů uvedená v § 10 obchodních podmínek.
- Zákazník, který není spotřebitelem, nemá právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu.
- Prodávající má právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se zákazníkem, který není spotřebitelem, do 14 pracovních dnů ode dne jejího uzavření. V takovém případě lze od Kupní smlouvy odstoupit bez udání důvodu a Zákazníkovi, který není Spotřebitelem, nevznikají vůči Prodávajícímu žádné nároky.
- Prodávající má právo omezit způsoby platby, které jsou k dispozici nespotřebitelům, včetně požadavku na zaplacení části nebo celé prodejní ceny předem bez ohledu na způsob platby zvolený zákazníkem a uzavření kupní smlouvy.V případě zákazníků, kteří nejsou spotřebiteli, je možnost požádat o obchodní úvěr do výše 20 % obratu zákazníka v daném roce. Prodávající si vyhrazuje právo odmítnout poskytnutí obchodního úvěru a změnit jeho výši bez udání důvodu.
- Výhody a břemena spojená s Výrobkem a riziko náhodné ztráty nebo poškození Výrobku přechází na Zákazníka, který není Spotřebitelem, od okamžiku, kdy Prodávající vydá Výrobek dopravci. V takovém případě Prodávající neodpovídá za ztrátu, úbytek nebo poškození Produktu, ke kterému dojde od chvíle převzetí Produktu k přepravě do jeho vydání Zákazníkovi, jakož i za zpoždění přepravy zásilky.
- Pokud je Výrobek zasílán Zákazníkovi prostřednictvím dopravce, je Zákazník, který není Spotřebitelem, povinen zásilku zkontrolovat ve lhůtě a způsobem obvyklým pro zásilky tohoto typu. Zjistí-li, že při přepravě došlo k vadě nebo poškození Výrobku, je povinen učinit vše potřebné ke zjištění odpovědnosti dopravce.
- Poskytovatel služeb může vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb s okamžitou platností a bez udání důvodu zasláním výpovědi Zákazníkovi, který není Spotřebitelem.
§ 10
USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE PODNIKATELŮ O PRÁVECH SPOTŘEBITELŮ
- Na OSVČ (tento odstavec se nevztahuje na obchodní společnosti) se vztahuje ochrana zákona o právech spotřebitelů za předpokladu, že smlouva, kterou uzavírá s prodávajícím, přímo souvisí s jeho podnikatelskou činností, avšak z obsahu smlouvy vyplývá, že pro něj nemá profesionální povahu vyplývající zejména z předmětu jeho podnikatelské činnosti.
- Na podnikatele uvedeného v odstavci 1 tohoto oddílu se vztahuje pouze následující pojištění:
- zakázaná smluvní ustanovení,
- odpovědnost za nesoulad výrobku se smlouvou,
- právo odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku,
- pravidla týkající se smlouvy o poskytování digitálního obsahu nebo digitální služby.
3. Podnikatel uvedený v odstavci 1 tohoto paragrafu ztrácí svá práva v rámci ochrany spotřebitele, pokud má kupní smlouva, kterou uzavřel s prodávajícím, profesionální charakter, což je ověřeno na základě zápisu podnikatele v Centrálním registru podnikatelských aktivit a informací Polské republiky, zejména kódů polské klasifikace podnikatelských aktivit v něm uvedených.
4. Na obchodníky uvedené v bodě 1 tohoto odstavce se nevztahuje institucionální ochrana poskytovaná spotřebitelům okresními spotřebitelskými inspektory, jakož i předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a spotřebitele.
§ 11
TYP A ROZSAH ELEKTRONICKÝCH SLUŽEB
-
Poskytovatel služeb umožňuje prostřednictvím obchodu využívat elektronické služby, jako např.:
-
uzavírání kupních smluv na produkt,
-
vedení účtu v obchodě,
-
Systém hodnocení,
-
Newsletter,
-
Reklamační formulář,
-
odeslání zprávy prostřednictvím chatu.
-
2. Poskytování elektronických služeb Zákazníkům v Obchodě se řídí podmínkami uvedenými v Obchodních podmínkách.
3. Poskytovatel služeb má právo umístit na webové stránky obchodu reklamní obsah. Takový obsah tvoří nedílnou součást Obchodu a materiálů v něm prezentovaných.
§ 12
PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLUV O ELEKTRONICKÝCH SLUŽBÁCH
- Poskytování elektronických služeb uvedených v § 11.1 Pravidel Poskytovatelem služeb je bezplatné.
- Doba, na kterou je smlouva uzavřena:
- smlouva o poskytování Elektronických služeb spočívající v zadání Objednávky v Obchodě se uzavírá na dobu určitou a zaniká okamžikem zadání Objednávky nebo ukončením jejího zadání Zákazníkem,
- smlouva o poskytování elektronických služeb spočívajících ve vedení účtu v Obchodě se uzavírá na dobu neurčitou. Smlouva je uzavřena okamžikem odeslání vyplněného Registračního formuláře Zákazníkem.,
- smlouva o poskytování elektronické služby spočívající v používání hodnotícího systému se uzavírá na dobu určitou a zaniká zveřejněním stanoviska nebo ukončením používání této služby ze strany zákazníka,
- smlouva o poskytování elektronických služeb spočívajících v používání Newsletteru je uzavřena na dobu neurčitou,
- smlouva o poskytování elektronických služeb spočívajících v používání reklamačního formuláře se uzavírá na dobu určitou a zaniká okamžikem odeslání reklamace nebo ukončením používání této služby Zákazníkem,
- smlouva o poskytování Elektronických služeb spočívající v umožnění zasílání zpráv Poskytovateli služeb prostřednictvím Chatu se uzavírá na dobu určitou a zaniká okamžikem odeslání zprávy nebo ukončením jejího zasílání Klientem.
3. Technické požadavky nezbytné pro práci s IT systémem používaným poskytovatelem služeb:
- počítač (nebo mobilní zařízení) s přístupem na internet.,
- přístup k e-mailu,
- webový prohlížeč,
- povolení souborů cookie a Javascriptu ve webovém prohlížeči.
4. Zákazník je povinen používat Obchod způsobem, který je v souladu se zákonem a dobrými mravy, s ohledem na osobní práva a práva duševního vlastnictví třetích osob.
5. Zákazník je povinen zadávat věcně správné údaje.
6. Zákazník nesmí poskytovat nezákonný obsah.
§ 13
REKLAMACE TÝKAJÍCÍ SE POSKYTOVÁNÍ ELEKTRONICKÝCH SLUŽEB
- Reklamace týkající se poskytování Elektronických služeb prostřednictvím Obchodu může Zákazník podávat e-mailem na následující adresu: info@online88.cz.
- Ve výše uvedené e-mailové zprávě je třeba uvést co nejvíce informací a okolností týkajících se předmětu reklamace, zejména druh a datum nesrovnalosti a kontaktní údaje. Poskytnuté informace výrazně usnadní a urychlí vyřízení stížnosti poskytovatelem služeb.
- Poskytovatel služeb vyřídí reklamaci neprodleně, nejpozději do 14 dnů ode dne oznámení.
- Odpověď poskytovatele služeb na reklamaci se zasílá na e-mailovou adresu klienta uvedenou v oznámení o reklamaci nebo jiným způsobem určeným klientem.
§ 14
PODMÍNKY PRO UKONČENÍ SMLUV O ELEKTRONICKÝCH SLUŽBÁCH
-
Ukončení smlouvy o poskytování elektronické služby:
- smlouva o nepřetržitém a časově neomezeném poskytování elektronických služeb (Účet, Newsletter) může být vypovězena,
- Zákazník může smlouvu vypovědět s okamžitou platností a bez udání důvodu zasláním příslušného prohlášení e-mailem na adresu: info@online88.cz nebo smazáním účtu,
- Poskytovatel služeb může vypovědět smlouvu o poskytování elektronických služeb trvalé a časově neomezené povahy v případě, že zákazník porušuje smluvní podmínky, zejména pokud poskytuje obsah protiprávní povahy, a to po předchozí neúčinné výzvě k ukončení porušování se stanovením přiměřené lhůty. V takovém případě Smlouva zaniká 7 dní po podání prohlášení o úmyslu ji vypovědět (výpovědní lhůta),
- výpověď vede k ukončení právního vztahu s účinky do budoucna.
2. Poskytovatel služeb a zákazník mohou smlouvu o poskytování elektronických služeb kdykoli ukončit vzájemnou dohodou.
§ 15
INTELEKTUÁLNÍ VLASTNICTVÍ
- Veškerý obsah zveřejněný na webových stránkách www.online88.cz.cz je chráněn autorským právem a (s výhradou § 15.3 a prvků zveřejněných Příjemci služeb, použitých na základě licence, převodu autorských práv nebo povoleného užití)
- Jakékoli použití jakéhokoli prvku tvořícího obsah webových stránek www.online88.cz kýmkoli bez výslovného písemného souhlasu poskytovatele služeb představuje porušení autorských práv poskytovatele služeb a bude mít za následek občanskoprávní a trestněprávní odpovědnost.
- Všechny obchodní názvy, názvy výrobků, názvy společností a jejich loga použité na webových stránkách obchodu na adrese www.online88.cz patří jejich příslušným vlastníkům a jsou použity pouze pro identifikační účely. Mohou být registrovanými ochrannými známkami. Veškeré materiály, popisy a fotografie uvedené na webových stránkách obchodu na adrese www.online88.cz jsou použity pro informační účely.
§ 16
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Smlouvy uzavřené prostřednictvím obchodu se uzavírají v souladu s polským právem.
- V případě, že je některá část těchto Podmínek v rozporu s platným právem, použijí se namísto napadeného ustanovení příslušná ustanovení polského práva.
- Veškeré spory vyplývající z kupních smluv mezi Obchodem a Zákazníky budou v první řadě řešeny jednáním se záměrem vyřešit spor smírnou cestou s přihlédnutím k zákonu o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů. Pokud by to však nebylo možné nebo by to některé ze stran nevyhovovalo, budou spory řešeny příslušným obecným soudem v souladu s bodem 4 tohoto odstavce.
- Soudní řešení sporů:
- Případné spory vzniklé mezi poskytovatelem služeb a zákazníkem (klientem), který je zároveň spotřebitelem nebo subjektem uvedeným v § 10 obchodních podmínek, budou předloženy příslušnému soudu v souladu s ustanoveními občanského soudního řádu ze dne 17. listopadu 1964,
- veškeré spory vzniklé mezi poskytovatelem služeb a klientem (zákazníkem), který není spotřebitelem ve smyslu § 9 obchodních podmínek, budou předloženy soudu příslušnému podle sídla poskytovatele služeb.
5. Zákazník, který je spotřebitelem, má rovněž právo využít mimosoudních způsobů řešení sporů, zejména tím, že po skončení reklamačního řízení podá návrh na mediaci nebo návrh na projednání věci rozhodčím soudem (návrh je ke stažení na http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Seznam stálých spotřebitelských rozhodčích soudů působících při vojvodských inspektorátech obchodní inspekce je k dispozici na adrese: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Spotřebitel může také využít bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského inspektora nebo společenské organizace, mezi jejíž zákonné úkoly patří ochrana spotřebitele. Mimosoudní vyřizování stížností po skončení reklamačního řízení je bezplatné.